O Φάνης Λογοθέτης κι ο Σπύρος Ανδρεάδης ετοίμασαν και παρουσιάζουν ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη μουσική επένδυση στον κινηματογράφο και τίτλο την αντίστοιχη αγγλική περιγραφική λέξη, ΟST– Original Soundtrack.
Η μουσική επένδυση στον κινηματογράφο είναι ένα από τα αναπόσπαστα συστατικά στοιχεία του αποτελέσματος κάθε ταινίας. Ακόμη και η απουσία της μπορεί να ορίσει το Κενό καλύτερα από οτιδήποτε, από οποιαδήποτε εικόνα ή τον όποιο διάλογο στο σινεμά. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει ντοκιμαντέρ που να εξετάζουν αυτή τη σχέση, ή που να ρίχνουν φως στα μυστικά του ρόλου της μουσικής στον κινηματογράφο.
Οι δύο Έλληνες σκηνοθέτες με αγάπη προς τις δύο τέχνες, αλλά και ενδιαφέρον προς όλα εκείνα που ενώνουν αυτές αλλά και τους ανθρώπους που παράγουν αυτό το καλλιτεχνικό έργο, επιχείρησαν σε 60 λεπτά να δώσουν το πορτρέτο των σχέσεων μουσικού – σκηνοθέτη, ταινίας – μουσικής, κινηματογραφικής μουσικής - θεατή, ακόμη και τέχνης – οικονομικής κρίσης.
Με σκηνοθεσία τηλεοπτικής εξοικονόμησης χρόνου, το ντοκιμαντέρ αποτελείται, ή καλύτερα μονοπωλείται, από συνεντεύξεις μουσικών και σκηνοθετών, άλλοι με μεγάλη εμπειρία και σπουδαίο έργο στο βιογραφικό τους κι άλλοι με πολύ λιγότερα. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες που καταθέτουν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους στην κάμερα είναι Έλληνες και ανάμεσά τους βρίσκονται ο Νίκος Κυπουργός, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Παναγιώτης Καλατζόπουλος, ο Νίκος Πλατύραχος, ο Συμεών Νικολαΐδης, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο Παντελής Βούλγαρης, ο Περικλής Χούρσογλου κι ο Γιώργος Βαρσαμάκης, ενώ την σημαντική απουσία της Ελένης Καραϊνδρου –βάσει του έργου της για τον κινηματογράφο-, καλύπτει μερικώς η αναφορά στο έργο και την συνεργασία της με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, από τον σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη. Παράλληλα, σημαντικές παρουσίες στο ντοκιμαντέρ αποτελούν ο Nicola Piovani και ο Trevor Jones. Του δεύτερου μάλιστα οι σκηνές στο ντοκιμαντέρ αποτελούν ολιγόλεπτα σεμινάρια για την κινηματογραφική μουσική.
Ωστόσο, στους ομιλούντες, λόγω του πλήθους τους και του τεράστιου εύρους του θέματος, για το οποίο καλούνται να μιλήσουν, αντιστοιχεί πολύ λίγος χρόνος. Έτσι, οι περισσότεροι περιορίζονται σε έναν θα λέγαμε ορισμό της κινηματογραφικής μουσικής, βάσει της εμπειρίας τους, και σε κάποιες σύντομες ιστορίες ανεκδοτολογικού περιεχομένου, που φυσικά δεν παύουν να είναι ξεχωριστής σημασίας, ακόμη και ιστορικής, όπως οι ιστοριές για τον Μάνο Χατζιδάκι και η χέση του με τον Νicola Piovani. Ένα ντοκιμαντέρ όμως, είναι μια ταινία τεκμηρίωσης κι όχι απλώς ένα λήμμα που εξηγεί τον ορισμό μίας έννοιας. Πόσο μάλλον όταν κλείνει ξεφεύγοντας τελείως από αυτήν και μιλώντας πλέον για το ρόλο της Τέχνης σε περίοδο κρίσης. Δηλώσεις με σημασία από επιφανείς καλλιτέχνες που ίσως θα λειτουργούσαν καλύτερα σε κάποιο άλλο ντοκιμαντέρ.
Το ΟST– Soundtrack τελειώνει αφήνοντας την αίσθηση του ανολοκλήρωτου. Σα να είδε κανείς ένα μεστό trailer, ή τον ορισμό του τίτλου, από αυτό το μεγάλο κεφάλαιο που περιγράφεται εν συντομία κινηματογραφική μουσική.
Η ταινία διανέμεται από την New Star και θα παίζεται την εβδομάδα από 24 Οκτωβρίου στις αίθουσες: ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX: 22.30 και ΤΡΙΑΝΟΝ: 17.00
* Τη μουσική του ντοκιμαντέρ υπογράφει ο Γιώργος Βαρσαμάκης και το cd -soundtrack περιλαμβάνει πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις αλλά και συνθέσεις από παλαιότερες δισκογραφικές του εκδόσεις.
Μαζί με τον Γιώργο Βαρσαμάκη που έπαιξε πιάνο στο cd συμπράττουν οι μουσικοί: Δημήτρης Κοτταρίδης (τσέλλο), Βασίλης Δήμος (βιολί), Γιώργος Τοσικιάν (κιθάρα), Λάκης Χαλκιόπουλος (μπάσο).
Το cd κυκλοφορεί και διανέμεται από την Πολιτιστική Δράση-ΕΜΣΕ σε επιλεγμένα δισκοπωλεία και χώρους πολιτισμού.
Πηγή: www.musicpaper.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου